23 wrz 2013

Jak dbać o Air Maxy ?

        To pytanie bardzo często przewija się na wielu stronach poświęconych butom Nike Air Max, dlatego też postanowiłem poruszyć ten dość ciężki temat. A jest on ciężki z kilku powodów. Przede wszystkim musimy wziąć pod uwagę ze każdy model Air Max wykonany jest z różnych materiałów, są to tkaniny syntetyczne jak chociażby siateczka Nike Mesh, skóra zamszowa, skóra licowa czy tkanina. W zależności od tego z czego wykonane są nasze Air Maxy musimy zastosować inną taktykę. Bardzo ważna jest też wbrew pozorom wersja kolorystyczna.

        Na zdjęciu umieściłem 4 przykłady bucików które mają zupełnie inny set materiałów i to co dobre do pielęgnacji jednych może nie sprawdzić się przy innych modelach.


A więc po kolei - jedyne-czka to model najłatwiejszy w utrzymaniu Nike Air Max 90 Charcoal Gym Red, wykonany se skóry z połyskiem tkaniny i siateczki mesh, największy problem sprawi dbanie o siateczkę jednak w tej kolorystyce nie powinniśmy mieć większego problemu, ciepła woda szczoteczka i jakieś delikatne mydło powinna załatwić sprawę, ważne jest aby tych butów nie prać w pralce - ta skóra tego nie lubi. (generalnie w ogóle żadnych butów nie powinno się prać w pralce gdyż zniszczą się i żaden sklep nie uzna nam reklamacji).

Model numer 2 cholernie ciężka sprawa moja koleżanka ma je i już na samym początku po zamoczeniu na deszczu siateczka odbarwiła się jej. Zapytacie czy buty są oryginalne - tak sa oryginalne kupione w sprawdzonym sklepie jednak ten model czy też niektóre partie mają właśnie taką wadę. Załatwiła sprawę specjalnym wybielaczem z Lidla i po prostu wyprała buciki w pralce :) - nie rozleciały się. Jednak nadal jest widoczny lekki ślad po przebarwieniu, najlepiej nie kupować modeli z białą siatką ciężka sprawa w czyszczeniu, chyba że macie pewne informacje że nic takiego się nie dzieje.

Model Numer 3 to Nike Air Max 90 wykonany w całości ze skóry zamszowej z małymi elementami tkaniny. Sami widzicie że zarówno materiał jak i kolorystyka to nie sprzyjają w utrzymaniu tych air maxów w czystości. Jedyne co możemy tutaj zastosować to blok do czyszczenia zamszu oraz zabezpieczyć nasze buciki impregnatem do butów zamszowych ( ten preparat możemy zastosować także do zabezpieczenia siateczki - chroni przez wilgocią). 

Bucik nr. 4 to Nike Air Max 1 z kolekcji Denim Pack - wykonane są w całości z dżinsu marki Denim, tutaj sam nie udzielę wam sprawdzonych informacji ale z rekonesansu w necie wiem że Ci co je mają po prostu piorą je w pralce - jest to niedozwolone jednak się sprawdza - tego jednak nie polecam gdyż potem na bank będą problemy z reklamacją w razie jakichkolwiek usterek bucików.
A wy jaki model Nike Air Max macie i jak o nie dbacie ?

7 komentarzy :

  1. Hmm... mam buciki z biala siatka. Wiesz moze, czy Nike Air Max lunar 90 mozna jakos czyscic?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej. Mam ten model air maxów: http://m.zalando.pl/nike-sportswear-air-max-1-essential-tenisowki-i-trampki-bialy-ni111a05d-a12.html. Chciałabym wiedzieć jak sie czyści ten różowy materiał ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry, mam pytanie. Kupiłam sobie całe białe air maxy 1 ze skórą z połyskiem tkaniny, które mają również białą siatkę. Zabrudziła mi się siateczka. Jak ją najprościej wyczyścić? Mogę te buty wyprać w pralce?

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie nikt mi nie odpisze ale mam Light essential military blue i nie jest to zamsz tylko materiał tekstylny, jak to czyścić ? (chodzi o niebieski pas). email zaj123@o2.pl Dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. z czego wykonany jest ten model maxów ?
    Nike air max M9F121

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam Maxy 1 -> file:///C:/Users/b/Desktop/Nowy%20folder/6bdjkm-l-610x610-shoes-air-max-nike-air-max-1-pink-women-girl-nike-air-max-white-nike-airmax-nike-trainers.jpg

    Fioletowy i rózowy jest z zamszu a wiec wszytsko schodzi idealnie, tylko ta siateczka na przodzie szarzeje, i jako to moje jedyne Maxy boje sie ich wrzucic do pralki zeby sie nie popsuly .. jak ta siateczke wyczyscic? juz nawet mydlo ani proszek nie pomaga -.-

    OdpowiedzUsuń
  7. lofciam air maxiątka <333

    OdpowiedzUsuń